Festligt Forår i Fællesskab

Foto: Tårnby Kommune

Onsdag før pinse samlede Tårnby Kommune næsten 650 borgere til en festlig dag med hyggeligt samvær, fabelagtig underholdning, god musik og lækker mad

Amagerhallen var pyntet op til fest, da dørene åbnede til Forår i Fællesskab, Tårnby Kommunes fest for borgere, der modtager hjemmepleje. Der var lagt op til en fantastisk dag, der dyrkede det fællesskab, der kendetegner Tårnby.

Der blev serveret en lækker tre-retters menu med blandt andet rejecocktail og forloren hare med en super sovs, og fra scenen kunne man opleve borgmester Allan S. Andersen, der bød de mange gæster velkommen, inden han gav mikrofonen videre til Amin Jensen, der var dagens konferencier.

Det opvartende ’grønne’ personale var medarbejdere i hjemmeplejen og fra seniorcentrene. Der var hjælpende hænder alle steder – ved indgangen, ved elevatorer, trapper og spredt ud ved alle bordene.

Der manglede heller ikke noget på den musikalske front. Klaus and the Servants, Kirsten Siggaard, Lise Haavik, Teit Samsø som Tommy Seebach og Drama Queen som Birthe Kjær spillede op til dans. Der var fyldt på dansegulvet, og underholdningen sluttede helt perfekt med, at alle optrædende og gæster sang ’Sikke’n fest’ – for sikke en fest, det var.

Det var muligt at gennemføre arrangementet Forår i Fællesskab, fordi en generøs borger har testamenteret sin formue til kommunen. Det er politisk besluttet, at en del af arven skal gå til arrangementer til ældre borgere både på plejehjemmene, de der får hjemmehjælp og brugerne af seniorhusene, som får hver deres arrangementer.

Kilde: Tårnby Kommune

Nyhedsbrev:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev ved at udfylde formularen herunder. Nyhedsbrevet udkommer cirka en gang om måneden.